0066

From: "agp news" <news@agpgroup.net>
To: "agp news" <news@agpgroup.net>
Subject: AGP REACT enews nl-editie nr.66: Europese Politici 'Tien Geboden is de basis voor Europa'
Date: zondag 2 december 2001 23:14

Hoe reageer jij op Gods liefde?
AGP React enews
agp - the advent gospel promotions - Jaargang 3: editie 66 - Nederlandstalig
Shout to the Lord, all the earth let us sing, power and majesty praise to the king
Mountains bow down, and the seas will roar at the sound of Your name

In jouw React enews:
AGP Networks
> Program Guide
AGP React enews
> News
> Events "Organiseert u iets rond de kerstdagen... geef het aan door aan react!!!"
AGP React eservice
> The Word: 'Hoe ga je met elkaar om in een relatie?'
> Be Inspired: Mijn Genadevolle Heer en Heiland
> Be Inspired: Gebed Vergeef mij Heer

AGP Networks
Program Guide

AGP React Internet - Gedichten en Meditatie online. In onze SermonRoom, tref je zowel op onze Engelse als onze Nederlandstalige pagina's. Mooie geïnspireerde gedichten, gebeden en andere meditaties aan. Kijk op Nederlandstalige pagina of Engelstalige pagina.
In aanbouw: Eindtijd Special - AGP ging voor jouw het internet af voor artikelen, verhalen en nog veel meer, rondom het thema eindtijd. De komende weken worden er diverse artikelen en verhalen toegevoegd en nog veel meer links naar talloze websites. Een voorproefje tref je aan op deze pagina
Elke dag komen nieuwe pagina's bij... mocht je hulp nodig hebben.. mail: react@agpgroup.net
Persoonlijke mail naar RIley Jack gaat vanaf vandaag via agp@planet.nl AGP mail gaat via het o.a. via het hoofdadres: info@agpgroup.net

AGP React enews: De kerstdagen komen eraan.. Stuur evenement informatie voor de laatste twee weken van december en begin januari NU alvast op naar react@agpgroup.net of events@agpgroup.net In december verschijnt AGP React enews niet in de week tussen kerst en oud- en nieuw, maar zal er een special editie verschijnen, zonder de regelurie nieuws uitingingen e.d.

AGP FM Radio: In Rotterdam op kabel 107.1, ook in de Rotterdamse regio op de kabel (Zie kabelleverancier UPC-gegevens)
2 dec, Special Vriendschap en Relaties... wat is ware vriendschap - The Word met H. Oosterwolde
8 dec, Eindejaar Muziek Specials - The Word met R.Jack
16 dec, Eindejaar Muziek Specials - The Word met H. Oosterwolde
23 dec, KerstSpecial
30 dec, AGP FM GOSPELMUSIC JAAR MIX

AGP FM Online: Radio via het internet, via media.agpgroup.net (klik agp online, vervolgens op tune in) op de volgende tijden (Nederlands, GMT+1)
Deze week non-stop: Geen uitzending vanwege groot onderhoud
<agp - Broadcasting g a message of hope

AGP React enews
News
<en: Scheiding kerk en staat doorgeschoten'
AMSTERDAM - [Nederlands Dagblad] - Nergens in Europa is de scheiding van kerk en staat zo ver doorgedreven als in Nederland. Dat was de strekking van de Nijmeegse hoogleraar van cultuur- en godsdienstpsychologie, dr. Jacques Janssen. Nederland is op het gebied van scheiding van kerk en staat een absoluut buitenbeentje in Europa, zegt Janssen. Zelfs in Frankrijk is de kerk nog een 'natuurlijk' middelpunt van de maatschappij, wat bleek bij de dood van president Mitterrand. Religie is de factor voor samenhang en identiteit. Volgens Janssen neemt in zo'n land de overheid vanzelf religieuze trekken aan en gaat de nationale geschiedenis aspecten vertonen van een heilsgeschiedenis. Hij wijst in dit verband op het ontstaan van de Nederlandse 'Goede Week' die begint met Koninginnedag en eindigt met Bevrijdingsdag. Het is de week van het morele appèl voor de natie.

<en: Fortuyn: politiek is opdracht van boven
DEN HAAG - [Nederlands Dagblad] - Het nemen van politieke verantwoordelijkheid is een "opdracht voor boven". Met die woorden gaf de zondag verkozen lijsttrekker van Leefbaar Nederland, Pim Fortuyn, aan hoe hij zijn verkiezing ziet. Voor de EO-microfoon sprak Fortuyn over zijn politieke leiderschap als de ,concrete invulling' van die goddelijke opdracht. Fortuyn typeert zichzelf als een religieus mens die weet dat er meer is dan welvaart en materieel geluk. Fortuyn zei niet te geloven in een "persoonlijke God" omdat God zo hoog is dat "ik Hem niet kan kennen". De 53-jarige Rotterdamse socioloog/publicist werd gekozen tot lijsttrekker van de nieuwe partij Leefbaar Nederland.

<en: Felle kritiek geuit op kloonexperiment
WASHINGTON - [refomatorich dagblad] - Zowel het Witte Huis als de Europese Unie heeft maandag uitgesproken dat er stappen moeten worden ondernomen tegen het kloneren van mensen. Kerkelijke leiders hebben "dit geknoei" met menselijk leven inmiddels scherp veroordeeld. De Amerikaanse wetenschappers die er naar eigen zeggen in geslaagd zijn een embryo te kloneren en uit te laten groeien tot een zescellig stadium, hebben verzekerd dat zij geen plannen hebben menselijke kopieën te creëren, maar alleen stamcellen willen kweken om ziekten te genezen. Kort na de bekendmaking van Advanced Cell Technology (ACT), een bedrijf in Massachusetts, maakte een ander Amerikaans bedrijf, Clonaid, bekend ook menselijke embryo's te hebben gekloneerd, maar daarvan geen verslag te hebben gedaan. "Ik ben zeer verheugd dat ik niet de enige ben", zegt directeur en onderzoeker dr. Brigitte Boisselier. Clonaid is opgericht door de Raël-sekte en hoopt uiteindelijk wel een kloonbaby ter wereld te brengen.
Verschillende kerken hebben hun scherpe afkeuring uitgesproken over het experiment van het Amerikaanse bedrijf. In een persverklaring zegt het Vaticaan: "Ondanks de goede bedoelingen moet dit project als moreel verwerpelijk ten stelligste worden veroordeeld. Er is niet alleen met cellen, maar ook met het menselijk leven geknoeid." De woordvoerder van de Southern Baptists, de grootste protestantse denominatie in de VS, waarschuwt voor het streven van wetenschappers "de Goddelijke scheppingsmacht te imiteren." De Russisch-Orthodoxe Kerk heeft haar leden met excommunicatie gedreigd als zij meedoen aan experimenten met menselijke embryo's.

<en: Tien Geboden als basis voor nieuwe Europa

LEIPZIG - [Idea] - De Tien Geboden moeten dienen als basis voor de wereldbeschouwing van een verenigd Europa. Dat heeft de vroegere Poolse minister van buitenlandse zaken, Wladyslaw Bartoszewki, bepleit op het eerste Europa-Forum dat in Leipzig werd gehouden. De Tien Geboden zijn voor niet-christenen evenzeer maatgevend als voor christenen, omdat zij een ethische maatstaf bieden voor het vreedzaam samenleven, aldus Bartoszewki. Juist in de huidige situatie is het voor Europa, dat gestempeld is door het christendom, van beslissende betekenis dat de beginselen van haar wereldbeschouwing duidelijk worden vastgesteld

<en: Kerk bekritiseert leider voor deelname aan Oecumenische kerkdienst
MISSOURI [Charisma News] - Diverse kerkleden roepen op tot uitsluiting van de nieuwe leider van de Lutherse Kerk in Missouri (een kerk met 2,6 miljoen leden), omdat hij aan inter-religieuze oecumenische dienst heeft geholpen, naar aanleiding van 11 september.

Ze vinden dat de Voorzitter Gerald B. Kieschinek, verkeerde leer toejuicht toen een andere predikant mee deed aan een interreligieuze dienst in New York met leiders van andere geloven en groeperingen. De kerk is van mening dat je niet in oecumenische diensten of interreligieuze diensten actief mag deelnemen.. "Wij willen dat iedereen weet dat Christenen, Boedisten en Moslims niet bidden tot dezelfde god. Allah is niet Jehovah", volgens een kerkleider van de Lutherse-Missouri kerk.

<en: NewsViews
Kerken willen geen Dracula park [ENI] - Kerkleiders in Roemenie zijn tegen overheidsplannen om een 120 hectare Dracula Park te creeeren om touristen te trekken na Transylviania.
Gospelradio viert feest [Religion Today] - Het enige gospelradiostation in Groot Brittanie viert feest. Na een jaar luisteren steeds meer en meer mensen via het internet. www.talkgospel.com
Steeds meer Engelse kerkgangers hebben geen problemen met het ' Leven in zonde' - [Religion Today] - Steeds meer en meer engelse Kerkgangers hebben geen problemen met het krijgen van kinderen zonder getrouwd te zijn. Het huwelijk neemt langzamerhand af als instituut ook in de traditionele Britse kerken.
Australische Adventisten gaan Underground [Adventist News Network] - De australische Adventkerk gaat een grootschalig jongerenproject opzetten op het gebied van evangelisatie. Kijk naar de Underground op http://youth.adventist.org.au
agp news | www.agp-internet.com/news | news@agpgroup.net

Events
"Organiseert u iets rond de kerstdagen... geef het aan door aan react!!!"

December
7-8 Winter Wonder Rock - WWRZ- hallen Zwolle - www.winterwonderock.nl
8 - Doopdienst Adventkerk Meppel
15 - Concert Gentle Voices, Adventkerk Rotterdam Rotterdam noord, zie www.agp-internet.com/harvest
16- Zaalvoetbal Tournooi AJV- Zeist
18 - Concert Ralf van Manen in Papendrecht voor meer info zie hier
22 - Kerstconcert Adventkerk Den Haag - Noordwest Buitensingel Den Haag

Januari 2002
26 januari - Bible Bowl - Rotterdam Crooswijk - Bijbelkennis en ontmoetingsavond voor de jeugd in Groot Rotterdam.
26 januari - : Gospelconcert Gouda 2002
Verwacht: Go 2002
agp events | http://www.agp-internet.com/events | events@agpgroup.net

AGP React eservice
The Word: 'Hoe ga je met elkaar om in een relatie?'
3 Kolossenzen 18,19
Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Heere. Mannen, hebt uw vrouwen lief, en weest niet ruw tegen haar.

Lezer, de bijbel leert ons hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."

De bijbel leert ons hoe wij een goede relatie kunnen hebben.Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden. Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.

Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe moeten wij ermee omgaan. Wanneer het niet goed gaat in de relatie. Als er problemen zijn moeten we er wel over praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als wij het probleem hebben uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.

Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... Neem Jezus als het middel punt in Jouw relatie.
The Word | http://www.agp-internet.com/react | prayer@agpgroup.net

> Be Inspired: Gebed Vergeef mij Heer
Geoff Bullock
In mijn leven, proclameer ik Uw glorie
In mijn hart openbaart Uw majesteit
En dan zal mijn ziel spreken
Over de wonderdaden van Uw genade
En dit hart van mij zal zingen tot Uwer glorie

In mijn eigen woorden proclameer ik Uw genade
In mijn leven openbaart Uw kracht
En dan zal mijn ziel een spiegel zijn van uw liefde
En dit hart van mij zal zingen tot Uwer glorie

Heer van alle waarheid
God van alle genade
Heer, van alle rechtvaardigheid
Heer van de hemelen
Heer van de aarde
Zittende op Uw troon
Waardig van aanbidding, waardig van lofprijzing
U komt alle glorie en majesteit toe
Ik geef U de aanbidding
Ik geef U de lofprijzing
En wij proclameren Uw glorieuze kracht.

In mijn ziel laat U, Uw liefde zien Heer.
Diep van binnen, vernieuwt u mijn hart
Dag na dag, verandert u mijn leven en alles wat ik ben
En als dit hart van mij denkt aan Uw genade

Dan zie ik de Heer getroond in al Zijn glorie
Genade en aanbidding, waarheid en rechtvaardigheid
Een ieder zal buigen voor Christus - Onze Heer
Als geheel Uw schepping U de aanbidding schenkt.

Be Inspired: Gebed Vergeef mij Heer
auteur onbekend

Een simpel gebed voor degene om ons heen.

Open mijn ogen Heer, zodat ik om mij heen mag zien die U nog niet kennen en voor hun mag bidden
Open mij oren Heer, zodat ik mag horen naar hun stille roep voor de waarheid
Open mijn hart Heer, zodat ik mag weten wat u wilt dat ik doen zal.
Open mijn mond Heer, zodat ik hen mag vertellen van uw liefde
Open hun harten Heer, zodat Uw woorden hun mag aanraken, en ze tot inkeer komen en zich vullen met Uw Heilge Geest
Vergeef mij Heer, omdat zovele u nog niet kennen, en dat vanwege mij.
Amen

AGP Network Info
Wilt u dit magazine niet meer willen ontvangen. stuur een e-mail naar AGP MediaNetworks: info@agpgroup.net?subje1ct=REMOVE DUTCH REACT. Wilt u aanmelden voor onze maandelijkse Engelstalige e-news bulletin: mail info@agpgroup.net?subject=SUBSCRIBE REACT. Copyright (c) 2001 AGP - The Advent Gospel Promotions, AGP React, AGP FM & AGP Vision are part of AGP MediaNetworks, AGP's Goal is to proclaim the Gospel of Christ Jesus by means of the media (Radio, TV & Internet) and by evangelistic Projects, AGP - The Advent Gospel Promotions, Evenaar 188, 3067 DA Rotterdam, The Netherlands, Postbank: 77.47.327, Internet: www.agp-internet.com E-Mail: info@agpgroup.net Disclaimer: AGP respects all copyright owners their respect works, if we've forgotten to acknowledge you, please mail us.