agp vereniging ][ verklaring R.A. Jack

[Rotterdam] - Op 4 december jl. ontving het bestuur het bericht van haar voorzitter, die verklaarde dat hij de Nederlandse Unie van het kerkgenootschap der Zevende-Dags adventisten heeft ingelicht om niet zitting te nemen in het kerkbestuur van de unie, het hoogste orgaan van de kerk. De voorzitter van The Advent Gospel Promotions (AGP), dhr. R.A. Jack heeft het bestuur van AGP toegezegd een verklaring af te geven, om duidelijkheid te geven omtrent deze beslissing. En vanwege de communicatie aan haar achterban. heeft het bestuur besloten om een deel van de verklaring weer te geven via internet en agp react enews.

"Met spijt heb ik afgelopen week ,onder ernstig gebed met de Hemelse Vader, de Nederlandse Unie ingelicht over het feit, dat ik geen zitting neem in het algemeen kerkbestuur als assessor. Laat voorop staan dat ik altijd bereid ben om de kerk, op welke niveau dan ook, te helpen om haar missie, het evangelie en de urgentie van de drie-engelenboodschap te verkondigen, rekening houdende met de door God, aan mij gegeven gaven en talenten. Echter op dit moment vormt het assesorschap van de NUC een belemmering om op een juiste wijze te voldoen aan Gods roeping in mijn leven en het uitvoeren van het zendingsbevel (Matt. 28:18,19).

Ik wil u, als bestuur en leden, duidelijk maken dat ik tijdens het uniecongres weekend van november, niet aanwezig was als afgevaardigde, omdat ik was opgenomen in het ziekenhuis. Op 3 november is mijn naam afgestemd op het congres en is mijn naam verschenen in diverse kerkelijke publicaties, terwijl ik nooit ben gevraagd of ik wel zitting wilde nemen. Om diverse redenen, waaronder mijn inzet voor evangelisatie in en om de Adventkerk, mijn gezondheid en vooral het behoud van de onafhankelijke postitie van AGP hebben mij genoodzaakt af te zien van de functie. Vooral AGP zou belemmerd kunnen worden in het effectief ondersteunen van de Adventkerk en haar missie het evangeliseren en het verkondigen van de drie-engelenboodschap.
Ik wil niet voorbijgaan aan het feit dat een grote meerderheid van de afgevaardigden op het weekend van 3 november haar vertrouwen in mij persoonlijk heeft gesteld om zitting te nemen in het algemeen kerkbestuur. Dit feit wil ik zeker niet onder stoelen of banken schuiven. Ik zie de voordracht van mij als persoon in het AK als een bevestiging voor waartoe de Here mij in staat heeft gesteld., om Hem onvoorwaardelijk te dienen en dienstbaar te zijn aan Hem als mijn persoonlijke vriend en verlosser. En om zichtbaar dienstbaar te zijn aan Zijn gemeente, en Zijn Kerk, de Zevende-dags Adventisten.
Ik ben de Here dankbaar dat velen zien dat ik mij wil inzetten voor de Heer, Zijn kinderen in de geloofsgemeenschap van Zevende-dags Adventisten, en voor de degene die nog niet kennis hebben genomen van zijn onmetelijke liefde. Met de steun van de afgevaardigden zal ik mij inzetten op elke niveau de adventkerk. Om de adventkerk te blijven steunen en tezamen met het kerkbestuur van de Nederlandse Unie, predikanten en leden te zoeken naar wegen om vol enthousiasme het evangelie te kunnen uitdragen en bij te kunnen dragen tot groei van de Nederlandse Kerk onder leiding van de Heilige Geest.

Ik geloof in een almachtige God die weet waar hij zijn kinderen leidt, er is slechts.. Een ding wat ik van de Here heb gevraagd, [en] dit zoek ik: te verblijven in het huis des Heren, al de dagen van mijn leven, om de liefelijkheid des Heren te aanschouwen en om te onderzoeken in zijn tempel.’(Ps. 27:4). Laten wij gezamenlijk blijven werken en strijden om de wereld te laten zien dat wij onze Heer en Heiland liefhebben, een ieder naar zijn gaven en zijn capaciteiten. Want de Heer heeft grootste dingen voor met Zijn kinderen en daar maken wij als getrouwe Advent-Christenen zeker deel van uit."

Riley Jack
Voorzitter The Advent Gospel Promotions Ver